Jesteś tutaj: Start Rekolekcje maturzystów ZSP z misją poznania świętego papieża Polaka

Rekolekcje maturzystów ZSP z misją poznania świętego papieża Polaka

Karol Wojtyła urodził się 18 maja 1920 roku w Wadowicach. Tak więc w przyszłym roku będziemy obchodzić stulecie urodzin tego wielkiego Polaka, który przeszedł do historii jako papież Jan Paweł II. W dniach od 30 września do 2 października 2019 roku maturzyści z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Sierakowicach kroczyli pielgrzymim szlakiem śladami papieża Polaka. Pielgrzymkę zorganizował ksiądz wikariusz Andrzej Patrzykąt, zaś ojcem duchowym przedsięwzięcia był ksiądz kanonik Andrzej Szopiński. Dodatkowo nad 45 uczestnikami opiekę sprawowali: katecheta Adam Kwidziński oraz wychowawczyni Renata Brzezińska-Wróblewska.

Wyruszyliśmy o godz. 6.00 z Sierakowic, aby o 15.00 na Jasnej Górze dołączyć do pozostałych uczestników diecezjalnej pielgrzymki maturzystów. Na wałach jasnogórskich wspólnie odmówiliśmy Koronkę do Bożego Miłosierdzia, a następnie różaniec w kaplicy Cudownego Obrazu. Od godz. 17.00 uczestniczyliśmy we mszy św. pod przewodnictwem biskupa Arkadiusza Okroja, zaś o 18.00 odbyło się spotkanie młodzieży z diecezji pelplińskiej w Auli Kordeckiego. Na pierwszy nocleg udaliśmy się do Domu Rekolekcyjnego Totus Tuus w Zembrzycach.

Drugi dzień pielgrzymki rozpoczęliśmy równie wcześnie, bo o godz. 6.00. O 7.00 spotkaliśmy się w miejscowej kaplicy na mszy św. z kazaniem rekolekcyjnym, zaś o 8.00 spożyliśmy smaczne śniadanie. Przed wyjazdem do Wadowic - miejsca narodzin Karola Wojtyły, odbyło się jeszcze spotkanie naszych szkolnych pielgrzymów z ojcem rekolekcjonistą, który w indywidualnej rozmowie nauczał sierakowicką młodzież. Następnie po nawiedzeniu Bazyliki Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny w Wadowicach zaplanowano czas wolny. Dalsza część dnia upłynęła nam na zwiedzaniu Muzeum Domu Rodzinnego Ojca Świętego Jana Pawła II. A w samo południe wyjechaliśmy, by zwiedzać Kraków, z którym nasz wielki święty rodak był blisko związany. A jeśli Kraków – to oczywiście wawelska katedra, krypta prezydencka, Rynek a na nim Bazylika Mariacka, do której udaliśmy się na indywidualną modlitwę.

Ostatni dzień rekolekcji rozpoczął się podobnie jak poprzedni. Po posiłku opuściliśmy dom rekolekcyjny w Zembrzycach i udaliśmy się do opactwa Benedyktynów w Tyńcu, gdzie również bywał Karol Wojtyła. Po zwiedzeniu z przewodnikiem dostępnej dla turystów części klasztoru, nadszedł czas wielogodzinnej podróży powrotnej. Przed 23.00 zmęczeni ale wzmocnieni duchowo dotarliśmy do Sierakowic.

Kierownik pielgrzymki wraz z opiekunami

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

Newsletter

Chcesz być informowany na bieżąco o wydarzeniach w naszej szkole ? Zapisz się do newslettera

Kontakt

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych
ul. Dworcowa 3
83-340 Sierakowice

• T: 58 6816270

Znajdź nas

Bądź zawsze na bieżąco. Dołącz do nas w sieciach społecznościowych...

Dziennik elektroniczny

Informacje dla rodziców i uczniów